تبلیغات
شهر شفا | Seena City - ورزشهای مفید و مضر برای کاهش وزن
شهر شفا | Seena City
به یکدیگر سلامتی هدیه دهیم...
ورزش و کاهش وزن

بسیار میشنویم که برای حل معضل چاقی و اضافه وزن ورزش کردن را پیشنهاد میکنند. شخصا آن زمانی که اضافه وزن شدید داشتم بسیار به من پیشنهاد می شد که به باشگاه بدنسازی بروم! چند باری هم کمر همت را بستم و رفتم و اتفاقا اندکی هم وزن کم کردم ولی مشکلی که همیشه بود این بود که بعد از رها کردن برنامه ورزشی، نه تنها وزن از دست رفته برمیگشت، بلکه چند کیلویی هم از قبل بیشتر می شدم. همیشه این برایم سوال بود که اگر من نخواهم هفته ای سه روز به باشگاه بروم و در هر نوبت بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت وقتم گرفته نشود، آیا باید تا آخر عمر از اضافه وزن رنج ببرم؟ یا مثلا اگر کسی دچار مشکلات مفصلی زانو و کمر باشد چطور؟ دیگر امیدی به کاهش وزن نباید داشته باشد؟

بعد از اینکه بدون ورزش و رژیم غذایی موفق به کاهش تقریبا نیمی از اضافه وزنم شدم و شروع کرده بودم به تحقیق در رابطه با علل چاقی و راههای غلبه بر آنها، متوجه شدم که اصلا ورزش باشگاهی برای کاهش وزن به هیچ عنوان مفید نیست و اینکه اکثر مردم بر این باورند که با رفتن به باشگاه مشکل اضافه وزنشان برطرف میشود کاملا در اشتباهند و متاسفانه بعضی از مربیان کم دانش و کم تجربه نیز به این باور نادرست دامن می زنند.

حقیقت این است که ورزش های سنگین مثل بدن سازی، که با وزنه زدن همراه است، درست است که کالری زیادی از بدن ما را می سوزاند اما در کنار این کالری سوزی به شدت باعث بالا رفتن اشتهای ما می شود. بنابراین مادامی که به آن ورزش ادامه می دهیم شاید روند کاهش وزنی داشته باشیم اما به محض رها کردن آن، دیگر اشتهای ما کم نمی شود و به همین ترتیب وزنمان از قبل نیز بیشتر می شود. پس بدنسازی و وزنه زدن را فراموش کنید. این ورزش ها به هیچ درد کسی که درگیر مسئله ی چاقی است نمی خورد.

پس برای کاهش وزن باید چه کار کرد؟ 

در درجه ی اول باید علت اضافه وزن را شناسایی کرد. در بیشتر موارد کم بودن سطح متابولیسم بدن که در طب سنتی به آن غلبه ی سردی می گویند و بالا بودن اشتها باعث چاقی می شود. برای حل این مسئله میتوان از دمنوش های کاهنده اشتها و افزاینده متابولیسم نیز استفاده کرد. اما بحثمان در رابطه با ورزش مفید برای کاهش وزن است. به این منظور می توان از ورزشهای هوازی یا به قول ابن سینا ورزش های تند بهره جست. ورزش های هوازی عمدتا باعث کاهش اشتها نیز می شوند. 

به عنوان مثال یک راهکار ساده را به شما پیشنهاد می کنیم که هم در همه جا می توانید انجام دهید و هم اشتهایتان را کم خواهد کرد و هم سطح متابولیسم بدنتان را بالا می برد:

طناب زدن. نیازی هم ندارد الزاما طناب داشته باشید. می توانید بدون در دست داشتن طناب این کار را انجام دهید. از پنجاه تا یا صد تا شروع کنید و هر روز بیشترش کنید. طناب زدن در کنار افزایش متابولیسم بدن، باعث سفت شدن عضلات شکم و پهلو ها می شود و از این طریق نفخ معده و روده را دفع می کند و حجم معده را نیز به مرور زمان کمتر کرده و اشتها را کنترل می کند. 

شاید بپرسید با این کار چقدر طول می کشد تا به وزن ایده آل برسیم؟ باید بگویم به هیچ عنوان برای کاهش وزن عجله نکنید. روند کاهش وزن باید با بقیه ی روندهای بدنی هماهنگ باشد وگرنه باعث افتادگی پوست، لاغری صورت و مشکلاتی از این قبیل خواهد شد. با تغییرات کوچک میتوانید در درازمدت نتایج خوبی بگیرید که ثبات داشته باشد نه اینکه در عرض یک ماه یا کمتر کلی وزن کم کنید و در دو هفته بعدش تمامش را جبران کنید. 

با ما از شر اضافه وزن خلاص می شوید.

ارتباط با ما:







نوع مطلب : کاهش وزن، 
برچسب ها : کاهش وزن، ورزش، لاغری، کاهش وزن آسان، لاغری آسان،
لینک های مرتبط :

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : محمد على اشجع
نویسندگان
نظرسنجی
به کدام موضوع وبلاگ بیشتر علاقمندید؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
افزایش بازدید